Exposing learners, parents and guardians to computer science
By Maxine Williams, Global Director of Diversity
Diversity is central to Facebook’s mission of creating a more open and connected world – both because it’s the right thing to do and because it’s good for our product and business. Cognitive diversity matters because bringing together people of different characteristics enables us to build better products that serve nearly 1.5 billion people around the world.
At Facebook, we’re working on a number of initiatives to widen the pipeline and build an inclusive culture. After looking closely at the data, we realized that one challenge is a lack of exposure to computer science and careers in technology, as well as a lack of resources for parents, guardians, and others who want to learn more. In the US, this lack of access is prevalent in a number of underrepresented groups including Black and Hispanic communities.
Today, we’re excited to introduce TechPrep, a resource hub where underrepresented people and their parents and guardians can learn more about computer science and programming and find resources to get them started. TechPrep brings together hundreds of resources, curated based on who you are and what you need, such as age range, skill level and what kind of resource you are looking for. The website is designed for both English and Spanish speakers.
How TechPrep will help
We created TechPrep in response to our understanding, supported by research from McKinsey, of the participation of underrepresented minorities in programming careers. We found:
There was great self-confidence about their own potential among Black and Hispanic learners despite their underrepresentation in the industry. 50% of Blacks and 42% of Hispanics say they would be good at working with computers, compared to 35% of Whites and 35% of Asians. However, 77% of parents say they do not know how to help their child pursue computer science. This percentage increases to approximately 83% for lower income and non-college graduate parents or guardians. Yet being encouraged to pursue computer science by a parent or guardian is a primary motivator for women, Blacks and Hispanics. Lower awareness of computer science in Blacks and Hispanics is driven by less access to both people in CS and CS programs, and is a major driver of Black and Hispanic drop-off when pursuing programming as a career path. Men are 5 times more likely than women to say that they “know a lot about computer programming.”TechPrep connects people to resources including games, books, in-person opportunities and community events to help learners as well as parents and guardians guide their kids in to computer science and programming. It also includes profiles of real people pursuing these careers.
Parents and guardians are influential figures in students’ lives. By exposing people to computer science and programming and guiding them to the resources they need to get started, we hope to reduce some of the barriers that block potential from meeting opportunity.
To learn more, follow TechPrep on Facebook.
——————————
Exponiendo principiantes, padres y tutores a la ciencia de computación
La diversidad es fundamental en la misión de Facebook de crear un mundo más abierto y conectado – esto porque es la manera correcta de proceder y es benéfico para nuestro producto y negocio. La diversidad cognitiva es importante porque traer gente de diferentes características nos permite construir mejores productos que benefician a casi 1.5 mil millones de personas en todo el mundo.
En Facebook, estamos trabajando en varias iniciativas que ensanchen los canales y construyan una cultura inclusiva. Después examinar cuidadosamente la información, nos dimos cuenta que un reto es la falta de exposición en ciencias de la computación y carreras en tecnología, así como la falta de recursos para padres, representantes, y otros quienes quieren aprender más. En los Estados Unidos, esta falta de acceso prevalece en varios grupos minoritarios, incluyendo las comunidades Negra y Latina.
Hoy en día, estamos entusiasmados en presentar TechPrep, un centro de recurso donde grupos minoritarios pueden aprender más de la ciencia de computación y programación informática y encontrar recursos para ayudarles desde un inicio. TechPrep trae cientos de recursos y organiza los recursos por persona, dependiendo quien es y que necesita, por ejemplo por edad, nivel de habilidad, y que tipo de recurso está buscando. El sitio web esta diseñado para personas que hablan inglés y español.
¿Cómo ayudará TechPrep?
Creamos TechPrep en respuesta a nuestra percepción, apoyados en la investigación de McKinsey, de la participación de las minorías subrepresentadas en las carreras de programación.
Encontramos que existe una gran confianza en sí mismo sobre su propio potencial entre los estudiantes negros e hispanos a pesar de su escasa representación en la industria. 50% de los negros y el 42% de los hispanos dicen que serían buenos para trabajar con computadoras, en comparación con el 35% de los blancos y el 35% de los asiáticos. Sin embargo, el 77% de los padres dicen que no saben cómo ayudar a su hijo perseguir informática. Este porcentaje aumenta a un 83% en personas de escasos recursos y de padres sin estudios universitarios. Sin embargo, la motivación a seguir informática que da un padre o tutor es la motivación principal para mujeres, negros e hispanos. Bajo conocimiento de informática en los negros e hispanos es motivo de un menor acceso a programas en computación y es un motivo para abandonar la universidad. Es cinco veces más probable que los hombres digan que ellos “saben mucho acerca de programación de computadoras”.TechPrep conecta a las personas a recursos que incluyen juegos, libros, oportunidades presenciales y eventos comunitarios para ayudar a los alumnos, así como los padres y tutores a guiar a sus hijos en la ciencia y programación de computadoras. También incluye los perfiles de personas en la realidad que cursan estas carreras.
Los padres y tutores son figuras influyentes en la vida de los estudiantes. Al exponer a la gente a la ciencia y programación de computadoras y guiar los recursos que necesitan para empezar, esperamos reducir algunas de las barreras que bloquean el potencial para alcanzar oportunidades.